בעולם בו המשאבים הולכים ומתדלדלים, חייבים לקחת בחשבון גם כיצד לייצר צמיגים באופן אחראי.
גודייר כל המן מתחדשים
מהיום בו נוסדו בשנת 1898 הם מעלים רעיונות חדשים.
אינם נחים לרגע על זרי הדפנה. מאחר ותגליות חדשות מובילות לטכנולוגיות חדשות ולמוצרים חדשים, אשר יכולים להוביל לחוויית נהיגה טובה יותר עבורכם.למעשה, התשוקה ליצירתיות ומצוינות הפכה את גודייר לאחד מיצרניות הצמיגים הגדולות ביותר בעולם, עם 69,000 עובדים ו- 52 מתקני ייצור ב- 22 מדינות.
טכנולוגיית SOUND COMFORT
מה זה?
טכנולוגיית צמיג אשר מורידה את הרעש הפנימי ברכב ברמות של עד 50% *.
כיצד זה עובד?
טכנולוגיית SOUND COMFORT עובדת בעזרת הצמדת טבעת קצף אל המשטח הפנימי של הצמיג.
מהם היתרונות?
עד 50% פחות רעשים פנימיים ברכב
אין פשרות על יכולות הביצועים
רמת רעש עד -4.0 db A
* מבוסס על מדידות דרך פנימיות, שנבדקו באוקטובר 2011 על ידי מהנדסי Goodyear על פני מסלולי הרעש שבמתקני הבחינה של L*GIC בלוקסמבורג. מידת הצמיג 18R45 / 255 על גבי אודי 7A.
טכנולוגיית איטום
מה זה?
SealTech אוטם באופן אוטומטי נקבים עד קוטר של 5 מ"מ באזור סוליית הצמיג.
מהם היתרונות?
• נקבים עד קוטר של 5 מ"מ באזור סוליית הצמיג נאטמים באופן אוטומטי (אפילו לאחר שהחפץ התנתק מהצמיג)
• אין צורך בעצירה מיידית או בהחלפת הצמיג מייד לאחר שנוקב*
• אין הבדל בולט בביצועים בין צמיגי SealTech בהשוואה לצמיגי Goodyear סטנדרטיים.
• חלופה פרקטית לגלגל הרזרבי.
* לאחר איתור של נקב בצמיג מומלץ להביא את הצמיג לבדיקה ולמסור אותו לתיקון אצל מומחה.
גבוה וצר'
Goodyear תכננה ופיתחה את ה- 'גבוה וצר' באופן ספציפי עבור ה- Renault Scenic.
'גבוה' מתייחס לקוטר החישוק. קוטר גדול יותר פירושו פחות דפורמציה בצמיג ועל כן בתוך הצמיג נוצר פחות חום, התנגדות נמוכה יותר של הצמיג לגלגול וכתוצאה מכך צריכת דלק נמוכה. בשל היקפו הגדול יותר, בצמיג גבוה יותר קיים כמות גדולה יותר של גומי מתבלה, דבר אשר משפר את הקילומטראז'.
'צר' מציין שטח חתך צר יותר, המספק אווירודינמיקה טובה יותר (= צריכת דלק נמוכה יותר), פחות רעש והתנגדות גבוהה יותר להחלקה על גבי משטח רטוב.
הצמיג הגבוה והצר רלוונטי לנו בארץ בדגם ובמדה הבאה:
• Goodyear EfficientGrip Performance: 195/55R20 95H XL
היסטורייה מלאה בהישגים
למדענים של גודייר יש מעל ל- 120 שנות מומחיות בגילוי, עיצוב וייצור.
ב.מ.ב גאים לייצג את חברת גודייר שעתירה בהישגים במהלך השנים, וככה הם כותבים:
• ב- 1898 נוסדה חברת Goodyear Tire & Rubber
• ב- 1904 אנו מייצרים את הצמיג הנתיק הראשון בעולם
• ב- 1908 אנו מייצרים את הצמיגים עבור הרכב הראשון בעולם המיוצר באופן המוני, דגם T Ford
• ב- 1909 אנו מייצרים את הצמיג הפניאומטי הראשון שיוצר אי פעם עבור מטוסים
• ב- 1921 אנו משיקים את ה- Rut - proof, צמיגי השטח הראשונים
• ב- 1934 אנו משיקים את ה-Lifeguard , הצמיג הראשון המספק תוספת יציבות במקרה של תקר
• ב- 1965 הרכב הראשון ששבר את שיא המהירות של 600 מייל לשעה על פני הקרקע, עשה זאת על גבי צמיגי Goodyear • ב- 1971 אנו מציבים את הצמיגים הראשונים על פני הירח
• ב- 1985 אנו מספקים את הצמיגים הרדיאליים הראשונים עבור כלי טיס מסחרי
• ב- 1993 אנו מציגים את Aquatred, הצמיג הראשון אשר עוצב ספציפית לתנאים רטובים
• ב- 1997 הצמיגים שלנו היו הראשונים שזכו ב- 350 מרוצי פורמולה 1
• ב- 2012 מילאנו תפקיד מוביל בפיתוח מערכת תיוג צמיגים של האיחוד האירופי
גודייר בחזית
המהנדסים והמדענים מצויים כיום עדיין בחזית החדשנות, לא רק במדעי הגומי והפולימרים אלא גם בתחומים מגוונים כולל מחשוב, פיזיקה ומתמטיקה.
גודייר- הרבה יותר מצמיגים. בהמצאות ובפריצות הדרך שלנו נעשה שימוש גם בתחומים כגון דבקים, אריזת מזון ואפילו לבבות מלאכותיים.
הופכים את הנהיגה לטובה יותר
פיתוח טכנולוגיות צמיג חדשות עבור הנהגים של היום.
החל מצמיגים לתנאים קשים וכלה בצמיגים השורדים לפרק זמן ארוך יותר, גודייר רוצים לעשות יותר עבור האנשים הרוכשים והעושים שימוש במה שאנו מייצרים.
טכנולוגיות ה- Goodyear חדשניות שלנו כוללות:
• צמיגי Run On Flat (נסיעה על תקר) המאפשרים לכם להישאר בדרכים, אפילו לאחר תקר.
• טכנולוגיות Active Corner Grip (אחיזה פעילה בפניות) ו- Active Braking (בלימה פעילה) אשר הופכות את השליטה ברכב לטובה יותר בתנאי בלימה קשים ובפניות.
• טכנולוגיית Smart Wear(שחיקה חכמה) המאפשרת ביצועים מעולים במשך כל חיי הצמיג על ידי חשיפת חריצים וחומר מרוכב חדשים לאורך זמן.
• צמיגי Efficient Grip Performance(ביצועי אחיזה יעילה) בעלי ביצועי אחיזה על גבי משטח רטוב בדירוג A. אלה זכו לאחרונה ב- 11 פרסים במגזין מבחן צמיגים, כולל 5 מקומות ראשונים.
• 3D - BIS הרשום כפטנט
(מערכת המשלבת יחידות באופן תלת מימד) טכנולוגיה המשפרת את קשיחות הצמיג ואת יציבותו.
• Wear Control Technology (טכנולוגיית בקרת שחיקה) המאפשרת מרחקי בלימה רטובה קצרים יותר וצריכת דלק מופחתת.
• Sound Comfort Technology (טכנולוגיית נוחות קול) המפחיתה את הרעשים הפנימיים ברכב תוך עשיית שימוש בקצף הסופג רעש.
• Silent Armor Technology (טכנולוגיית שריון שקט) המספקת עמידות משופרת בפני נקבים וחתכים עבור אלה הנוהגים על גבי כבישים מחוספסים.
• Smart Tread Technology (טכנולוגיית סוליית צמיג חכמה) המתאפיינת באזורי סוליית צמיג ספציפיים המתאימים עצמם לתנאי הכביש.
• TOP Indicator Technology (טכנולוגיית מחווני TOP) המנטרת את השחיקה בסוליית הצמיג בתנאי חורף.
מביטים אל העתיד
הסביבה
מתמקדים תמיד בייצור צמיגים בעלי ביצועים ברמות גבוהות. אך בעולם בו המשאבים הולכים ומתדלדלים, אנו חייבים לקחת בחשבון גם כיצד לייצר אותם באופן אחראי.
• BioTRED. בשנת 2001 המצאנו עבור צמיגים את התרכובת הזו הידידותית לסביבה ומבוססת על גרגרים.
• צמיג על עיקרון BioIsoprene™. בכנס האקלים שהתקיים בשנת 2012 בקופנהגן, הסרנו את הלוט מעל גבי צמיג המיוצר ממאסה הניתנת לחידוש.
• מחקר על שמן פולי סויה. מרכז החדשנות שלנו ביצע בחינות של שמן פולי סויה בצמיגים ומצא שבאופן פוטנציאלי הוא יכול להאריך את חיי סוליית הצמיג ב- 10% ולהפחית את השימוש שלנו בשמנים המבוססים על נפט עד לכשבעה מיליון גלונים מדי שנה.
• המרת פסולת קליפות אורז. אנחנו משתמשים כעת באפר של קליפות אורז, שבמצבים אחרים הייתה נזרקת למזבלה או נשרפת, כדרך חלופית ליצירת סיליקה עבור צמיגים.
• הקונספט של צמיג ה- SUV (כלי רכב ספורטיבי) מוסיף חריץ אמצעי גדול בצמיג ה- SUV. דבר זה מפחית את המגע עם הכביש ובכך יכול להציע יעילות דלק טובה יותר ולהפחית את פליטות ה- CO2(דו תחמוצת הפחמן).
• שבב בטכנולוגיית הצמיגים, שמטרתו לשפר את ביצועי הרכב באמצעות הטמעת שבב המקושר אל מחשב הרכב בתוך הצמיג.
• צמיג הפועל על עיקרון של הפקת חשמל, יכול להתמיר דפורמציה בצמיג לאנרגיה חשמלית המסוגלת לספק טעינה למצברים של רכב היברידי. הלוט מעל גבי צמיג זה הוסר בתערוכת הרכב של ג'נבה שהתקיימה בשנת 2015.